Jeg skal have løst en konkret opgave / Jeg vil gerne vide mere om mine kunder eller konkurrenter – hvad gør jeg nu?

Ring til os eller send en e-mail. Der kan være mange måder at løse opgaven på, så det bedste er at tage en snak med os. Det koster ikke noget.

Hvor meget skal jeg selv gøre, hvis jeg får jeres hjælp til at løse en opgave?

Ikke ret meget – vi har som målsætning, at kunderne finder det let at arbejde sammen med os. Vores udgangspunkt er, at kunderne kun skal gøre 2 ting: godkende de spørgsmål, vi formulerer og godkende eller sende os en liste med respondenter. Resten klarer vi.

Hvor mange besvarelser skal der til?

Det afhænger dels af, hvor stort antallet af mulige respondenter er. Der er forskel på, om du har 200 eller 20.000 kunder.  Og dels af, hvor meget resultaterne skal opdeles.
Hvis du for eksempel vil opdele på baggrund af en kobling af køn+alder+geografi, skal der flere besvarelser til.
Vi rådgiver kunderne fra gang til gang, så antallet af besvarelser passer til behovet.

Hvad koster en analyse?

Det afhænger primært af tre ting:

  1. antallet af besvarelser
  2. antallet af spørgsmål
  3. hvordan vi indsamler data.

Du er velkommen til at ringe til os, vi kan berolige dig med, det ikke koster en bondegård at få lavet en analyse af god kvalitet.

Hvor hurtigt kan jeg få resultaterne?

Under normale omstændigheder kan vi levere en færdig rapport indenfor 3 uger fra, du har godkendt spørgsmålene og godkendt/sendt listen med respondenter.

Jeg har tidligere fået lavet en analyse – kan jeg få de gamle resultater med til sammenligning?

Ja, det kan du. Vi har gode erfaringer med at inddrage tidligere resultater i vores rapporter, så kunderne kan se, hvordan udviklingen har været.

Jeg er lidt nervøs ved, at I ringer eller sender mails til mine kunder – hvad nu hvis de bliver sure?

Det er forståeligt, at du gerne vil fastholde et godt forhold til dine kunder. Vi sikrer altid, at kommunikationen med respondenterne er høflig og professionel og respekterer naturligvis et Nej tak til at deltage.

Kunderne vil som regel gerne svare, da de jo får mulighed for at fortælle, hvad der er godt, og hvad der kan forbedres. Det er jo til deres egen fordel, at leverandøren bliver bedre.

Har I forstand på min branche?

Vi har løst opgaver indenfor mange brancher de sidste 18 år. Herunder pumper, vindkraft, byggematerialer, affaldshåndtering, pålæg, isenkram og bustransport. Så der er gode chancer for, vi også kan hjælpe dig. Du kan se nogle af vores referencer samt udtalelser fra kunderne her på hjemmesiden.

Hvordan sikrer I, at det er de rette mennesker der svarer på spørgsmålene?

Vi har dygtige, trænede interviewere der ved hvor meget det betyder, at vi er i kontakt med den rette kontaktperson. Desuden sørger vi altid for i vores indledninger, at der ikke er tvivl om, at vi skal have fat i en indkøbsansvarlig / ansvarlig person i virksomheden eller en person over 18 år i husstanden.

Hvordan sikrer I, at respondenterne forstår spørgsmålene?

Vi har formuleret spørgsmål i snart 18 år og har en grundlæggende viden om hvordan det skal gøres, så spørgsmålene forstås tydeligt. Desuden laver vi en pilottest, hvor vi ringer og stiller spørgsmålene til en lille gruppe af respondenterne, inden vi sætter selve undersøgelsen i gang.

Hvor mange spørgsmål skal vi have med i undersøgelsen?

Det afhænger naturligvis af, hvor meget I vil vide. Generelt anbefaler vi, at en spørgeramme ikke overstiger 35 spørgsmål, da respondenterne ellers bliver trætte til sidst og svarer lidt pr. automatik. Men det kan afhjælpes ved metodevalg.