Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder

​4B Byggebranche Indeks


4B Byggebranche Indeks giver et indblik i de professionelle slutbrugeres adfærd. 
Analysen er et godt input i såvel producenters som grossisters strategi- og salgsarbejde.
Vi interviewer 500 håndværkervirksomheder med mindst én ansat. Interviewene gennemføres som telefonintervew, for at sikre den rette repræsentativitet blandt håndværkerne.
Fordelingen af interview er:
​200 tømrere
100 murere
100 VVS’ere
100 el-installatører
​Respondenterne er ansvarlige for indkøb af værktøj, byggematerialer, arbejdstøj o.l.
​​Udover at vi ser på udviklingen fra år til år, tager vi yderligere fat på emner som:
Inden for hvilken produktgruppe, der er sket den største udvikling de sidste 2 år.
I det første Byggebranche Indeks fra 2015 var der blandt andet følgende spændende resultater:
61% søger information om produkterne på forhandlernes hjemmesider
38% søger information via deres smartphone
86% modtager nyhedsbreve fra én eller flere producenter
27% kontakter producenterne om produktegenskaber/anvendelsesmuligheder mindst en gang om ugen
53% køber primært ind hos forhandleren/grossisten
Energi-optimering er generelt den vigtigste trend

 
Fokus på det, der IKKE er der
24/07/17

Retter uden gluten, uden laktose, uden sukker og uden fedt, er det som restauranterne, hotellerne, kantinerne og de offentlige køkkener har mere og mere fokus på.

BIG data er som teenagesex
01/06/17

Alle taler om det, ingen ved rigtigt, hvordan de skal gøre det, men alle tror, at alle andre gør det, så alle hævder, at de gør det. Jeg taler naturligvis om big data.

TDC har set lyset!
08/05/17

Det er tungt og dyrt at behandle kundehenvendelser, der sker på baggrund af fejl, misforståelser eller reklamationer.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"