Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder

Kundecase Desmi Pumping Technology
 

Opgaven:
DESMI Pumping Technology A/S er en førende producent af pumper til bl.a. marine og offshore. Virksomheden har hovedkontor i Nørresundby, og produkterne sælges i mere end 100 lande verden over gennem et net af datterselskaber og forhandlere på seks kontinenter.
I 2013 udarbejdede 4B Research en kundetilfredshedsanalyse for DESMI Pumping Technology A/S ud fra deres ønske om at sikre den bedst mulige håndtering af kunderne.

Løsning:
DESMI Pumping Technology A/S ønskede at inkludere kunder fra hele verden i analysen og samtidig holde omkostningerne nede, og da emailadresser på kontaktpersonerne var tilgængelige, foreslog 4B Research at indsamle data via internet-baserede spørgeskemaer.
4B Research udarbejdede et udkast til spørgeramme og i samarbejde med DESMI Pumping Technology A/S blev den endelige spørgeramme formuleret. Flere steder i spørgeskemaet havde kunderne mulighed for at uddybe deres svar i åbne tekstfelter, så vigtige detaljer kom med i besvarelsen.
Resultaterne af analysen blev leveret i PowerPoint-format og gav DESMI Pumping Technology A/S mulighed for både at se den samlede vurdering af målepunkterne, samt opdelte resultater for kundetyper, regioner og sælgere, hvor det var relevant. Rapporten blev indledt af en side med nøgleresultater, som kunne give et hurtigt overblik over vigtige pointer. 
 

 
Fokus på det, der IKKE er der
24/07/17

Retter uden gluten, uden laktose, uden sukker og uden fedt, er det som restauranterne, hotellerne, kantinerne og de offentlige køkkener har mere og mere fokus på.

BIG data er som teenagesex
01/06/17

Alle taler om det, ingen ved rigtigt, hvordan de skal gøre det, men alle tror, at alle andre gør det, så alle hævder, at de gør det. Jeg taler naturligvis om big data.

TDC har set lyset!
08/05/17

Det er tungt og dyrt at behandle kundehenvendelser, der sker på baggrund af fejl, misforståelser eller reklamationer.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"