Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder

Kundecase Unilever Danmark
 

Opgaven: Unilever Danmark ønskede at afdække slutbrugernes tilfredshed på udvalgte parametre. 

Løsning: Siden november 2011 har Unilever Danmark foretaget kundetilfredshedsanalyse via 4B Food Service Kunde Indeks.
Løsningen giver Unilever Danmark adgang til en online portal, hvor feed back fra deres kunder løbende opsamles og opdateres. Kunderne svarer bl.a. på, hvor tilfredse de er med produkterne, sælgerne, markedsføringen og evnen til at håndtere eventuelle reklamationer.
Besvarelserne kommer fra professionelle slutbrugere indenfor segmenterne Kantiner, Offentlige storkøkkener, Restauranter, Hotel- og konferencecentre samt Fast Food-sektoren.
Data præsenteres på en let og overskuelig måde i et webbaseret dashboard, hvor Unilever Danmark på ethvert tidspunkt kan hente de resultater, de måtte ønske i form af såvel diagrammer som tabeller.
For at sikre organisationens fokus på de indsamlede resultater, genereres der sideløbende en rapport hvert kvartal, der indeholder de væsentligste nøgletal. Rapporten sendes pr. e-mail til udvalgte medarbejdere i Unilevers organisation.
Løsningen er dermed en interaktiv, real-time kundetilfredshedsanalyse, der gør Unilever Danmark i stand til løbende at følge udviklingen i tilfredsheden hos deres slutkunder på udvalgte parametre.
 

 
Fokus på det, der IKKE er der
24/07/17

Retter uden gluten, uden laktose, uden sukker og uden fedt, er det som restauranterne, hotellerne, kantinerne og de offentlige køkkener har mere og mere fokus på.

BIG data er som teenagesex
01/06/17

Alle taler om det, ingen ved rigtigt, hvordan de skal gøre det, men alle tror, at alle andre gør det, så alle hævder, at de gør det. Jeg taler naturligvis om big data.

TDC har set lyset!
08/05/17

Det er tungt og dyrt at behandle kundehenvendelser, der sker på baggrund af fejl, misforståelser eller reklamationer.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"