Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder
Nyhedsbreve hitter blandt håndværkere
Dennis Blome - 14/03/16

I byggebranchen kæmper de trykte fagblade internt med de digitale platforme om læsernes opmærksomhed og ligger ifølge det seneste byggeindeks fra analysevirksomheden 4B Research på ca. samme niveau, hvad angår læserantal. Men de private producenter af bl.a. værktøj og materialer giver mediehusene kamp til stregen i rollen som nyhedsformidlere. 

Det årlige byggeindeks er netop udkommet og viser bl.a., at 81 % af landets håndværkere modtager nyhedsbreve fra en eller flere producenter inden for byggebranchen. 26 % anser nyhedsbreve som den vigtigste kilde til information og nyheder fra producenterne i branchen fremover. Til sammenligning siger 30 % producenternes hjemmesider, mens 7 % siger fagbladene og 6 % siger tilbudsaviser og kataloger. 

Det skal ses i lyset af, at de uafhængige mediehuse de senere år har set sig presset af faldende oplagstal på de brede, trykte medier, mens der er fremgang for branchemedierne, fagbladene og nyhedsbreve med branchespecifikt indhold. 

- Der er jo sket det, at producenterne og forhandlerne af byggematerialer, værktøj osv. er blevet meget opmærksomme på at målrette deres markedsføring og deres information til den enkelte kundegruppe, siger direktør i 4B Research og ekspert i forbrugeradfærd, Dennis Blome. 

- Som moderne storforbrugere af information, hvad enten vi er derhjemme eller på arbejdet, er vi blevet vænnet til, at der allerede er nogle filtre på, inden informationen når frem til os. Når jeg vælger at modtage et nyhedsbrev, så er det fordi jeg ved, at det indeholder information, som er vedkommende og anvendelig for mig, uden at jeg selv skal filtrere 80 % fra for at finde de 20 %, der er relevante for netop mig, mener Dennis Blome er en del af forklaringen på nyhedsbrevenes stigende popularitet. 

4B Research har spurgt 500 ansvarlige for indkøb af værktøj, byggematerialer, arbejdstøj o.lign. i tilfældigt udvalgte danske håndværkervirksomheder inden for tømrer-, murer-, el- og vvs-faget om bl.a. deres informationssøgning. Det er tredje gang, indekset bliver gennemført.



Tilbage til oversigten

 
 
Nyhedsbreve hitter blandt håndværkere
14/03/16

Nyhedsbrevet vinder frem som nyhedskilde i byggebranchen og spås at få større betydning fremover.

Nøglebundtet eller Schlüsselbund til byggebranchen
05/03/18

Et stærkt samarbejde med markedsafdækning, PR – kommunikation og etablering af kontakter i Tyskland.

Eksport til Tyskland
28/02/18

Jeg var rådgiver i et gremium, der skulle vurdere 10 danske virksomheders forberedelse til det tyske marked.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"