Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder
Stor indsats for at mindske madspild i Food Service
Dennis Blome - 23/09/16

84% af køkkenerne i Food Service, kantiner, storkøkkener, hoteller og kursus-/konferencecentre gør en ekstra indsats for at mindske madspild.

Den primære indsats for at mindske madspildet er, at ”Give madrester nyt liv”, og ”Servere overskudsmad”.
21% oplever, at producenterne af fødevarer gør en indsats for at mindske madspildet. Denne indsats ses primært gennem kampagner og ændring af emballager.
 
Hele 62% af køkkenerne gør en aktiv indsats, for at sortere affald. For at øge sorteringen af affaldet fra køkkenet informeres alle medarbejdere grundigt og der laves tydelige mærkninger af hvor de forskellige affaldstyper skal hen.
 
Det er nogle af hovedkonklusionerne i det nyeste Food Service Indeks fra analysevirksomheden 4B Research. Indekset omfatter besvarelser fra 300 slutbrugere.
 
4B Research har bl.a. spurgt respondenterne i kantiner, storkøkkener, hoteller og kursus-/ konferencecentre, om producenterne opfattes som samfundsansvarlige. Her svarer kun 14 % ja.
 
- Jeg tror ikke, at producenterne ikke opfører sig samfundsansvarlige, men de er måske ikke gode nok, til at fortælle kunderne det, forklarer Dennis Blome, direktør i 4B Research og ekspert i forbrugeradfærd.
 
Noget overraskende er det, at 46 % kender begrebet ”Kødfri Mandag”. Dog er det kun 6 % af de adspurgte, der rent faktisk har indført ”Kødfri Mandag”.
 
-  Det overrasker os ikke, at der så stor fokus på madspild og det glæder os, at så stor en andel af køkkenerne gør noget aktivt for at mindske madspildet.
Men det er overraskende at så mange kender begrebet ”Kødfri Mandag”, da det relativt nyt og det er ikke markedsført nævneværdigt.



Tilbage til oversigten

 
 
Stor indsats for at mindske madspild i Food Service
23/09/16

84% af køkkenerne i Food Service gør en ekstra indsats for at mindske madspild.

Nøglebundtet eller Schlüsselbund til byggebranchen
05/03/18

Et stærkt samarbejde med markedsafdækning, PR – kommunikation og etablering af kontakter i Tyskland.

Eksport til Tyskland
28/02/18

Jeg var rådgiver i et gremium, der skulle vurdere 10 danske virksomheders forberedelse til det tyske marked.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"