Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder
Food Service kunderne øger efterspørgslen på økologi
Dennis Blome - 15/01/17

Vores nyligt gennemførte Food Service Indeks viser igen nogle interessante tendenser i markedet.
Der er fortsat en stigende efterspørgsel på økologiske varer denne efterspørgsel gælder alle de segmenter vi måler på, hoteller, restauranter, kantiner og offentlige køkkener.

Siden vi startede, med at lave vore Food Service Indeks i 2011, har der været en solid stigning gennem alle årene og denne ser ud til at fortsætte.

De store produktgrupper indenfor økologi i sektoren er mejeriprodukter og frugt & grønt. Men andre produktgrupper som kød/fisk/fjerkræ og drikkevarer oplever også en øget efterspørgsel af økologiske produkter.

Kunderne søger fortsat langt det meste af deres inspiration via Google søgninger, men kogebøger/madblade og kollegaer/netværk scorer også højt på listen.

Vil du vide mere eller ønsker du at se hele undersøgelsen, kan du kontakte os på telefon 36 92 61 30.



Tilbage til oversigten

 
 
Food Service kunderne øger efterspørgslen på økologi
15/01/17

Vore nyligt gennemførte Food Service Indeks viser igen nogle interessante tendenser i markedet.

Fokus på det, der IKKE er der
24/07/17

Retter uden gluten, uden laktose, uden sukker og uden fedt, er det som restauranterne, hotellerne, kantinerne og de offentlige køkkener har mere og mere fokus på.

BIG data er som teenagesex
01/06/17

Alle taler om det, ingen ved rigtigt, hvordan de skal gøre det, men alle tror, at alle andre gør det, så alle hævder, at de gør det. Jeg taler naturligvis om big data.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"