Vi har altid fokus på at give vore kunder enkle, overskuelige og hurtige indsigter i udvalgte målmarkeder
TDC har set lyset!
Dennis Blome - 08/05/17

Det er tungt og dyrt at behandle kundehenvendelser, der sker på baggrund af fejl, misforståelser eller reklamationer. Derfor er der rigtig god ræson i at begrænse omfanget af henvendelser til kundeservice ved at højne kundetilfredsheden. Og hvordan gør man så det?
 
Lørdag den 6. maj bragte Jyllands-Posten en artikel med overskriften: ”TDC-chef vil gerne have, at du holder op med at ringe til hende”. Kort går artiklen ud på, at TDC har erfaret, at behandlinger af reklamationer koster mange penge, og TDC ønsker at vride sig fri af den benhårde priskonkurrence på markedet.
 
Fundamentet for at nedbringe omfanget af kundehenvendelser er en større kundetilfredshed.
 
Øget kundetilfredshed kan naturligvis opnås på mange måder. Men det vigtigste er i første omgang at vide, hvor man sætter ind for at øge den.
 
Tiden er løbet fra spredt fægtning
Kodeordet til at opnå en højere kundetilfredshed er viden. Det er selvfølgelig dels vigtigt at vide noget om, hvornår kunderne bliver forvirrede, hvornår de bliver fejlinformerede, hvornår fejl ved produkt eller processer gør kunden frustreret osv. Men dernæst er det også meget vigtigt at vide, hvad der skal til, for at kunden bliver mere tilfreds.
 
Viden om, hvad kunderne efterspørger og ønsker sig, er nøglen til at forbedre kundeoplevelsen og dermed også kundetilfredsheden og i sidste ende nedbringe antallet af henvendelser til kundeservice og højne antallet af kunder, der vil anbefale virksomheden eller produktet til andre.
 
Uden viden er der i bedste fald tale om spredt fægtning baseret på mavefornemmelser og gætværk. Og den slags er tiden løbet fra.
 
Man kommer langt med små, målrettede tiltag
Ofte kan kundetilfredsheden øges ved at ændre på få ting - med stor effekt. I TDC’s tilfælde arbejder man på at gennemteste produkterne, inden de sendes på markedet, for at undgå omkostningstunge produktreklamationer.
 
Andre virksomheder arbejder aktivt med at levere de rigtige varer til rette tid, forbedre sælgernes viden og evne til at sætte sig ind i kundernes behov, have korte svar på reklamationer og andre kunderelaterede parametre.
 
Det er alt sammen superfint. Bare man er sikker på, at det er det, kunderne gerne vil have mere af.
 
Glade kunder giver bedre arbejdsmiljø
Der er i øvrigt mange andre sidegevinster ved at øge kundetilfredsheden end at nedbringe virksomhedens omkostninger. En gladere kunde betyder ikke kun en forbedret bundlinje, men også mere tilfredse medarbejdere. Hvem synes ikke, det er sjovere at betjene glade end sure kunder?
 
Tænk, om du kunne skære din kundeserviceafdeling ned til én medarbejder, den ene medarbejder du bliver nødt til at have for at kunne sige, at du rent faktisk har en kundeserviceafdeling?



Tilbage til oversigten

 
 
TDC har set lyset!
08/05/17

Det er tungt og dyrt at behandle kundehenvendelser, der sker på baggrund af fejl, misforståelser eller reklamationer.

Nøglebundtet eller Schlüsselbund til byggebranchen
05/03/18

Et stærkt samarbejde med markedsafdækning, PR – kommunikation og etablering af kontakter i Tyskland.

Eksport til Tyskland
28/02/18

Jeg var rådgiver i et gremium, der skulle vurdere 10 danske virksomheders forberedelse til det tyske marked.

"Vi har mere end 10 års erfaring med værdiskabende markedsanalyser"