kendskab

Kendskabsanalyse

Bruger du dine markedsføringskroner rigtigt?

Forudsætningen for at sælge sine produkter og ydelser er, at kunderne kender til dem eller til virksomheden. Derfor er virksomheder nødt til at gøre opmærksom på sig selv via forskellige markedsføringstiltag, så der skabes grobund for et tilpas stort antal kunder. Men spørgsmålet er, hvor godt tidligere tiltag har virket, og hvilke tiltag man skal satse på fremover

Hvor stor en andel af markedet kender jer?
Er der geografiske områder, hvor man ikke kender jer?
Hvor stor en andel af jeres potentielle kunder har hørt om jeres nye produkt?
Hvor kender kunder og potentielle kunder jer fra?
Er I ligeså kendte som jeres nærmeste konkurrenter?
Hvilke fagblade, radiokanaler eller messer vil give jer kontakt til flest potentielle kunder?

Vi kan hjælpe dig med at afdække hvordan jeres markedsførings-kroner giver størst effekt på kendskabet hos potentielle nye kunder, og hvordan I bedst minder nuværende kunder om, at I stadig eksisterer.